dimecres, 13 de febrer del 2008

Primer ANIVERSARI del Sorrobloc

Primer ANIVERSARI del Sorrobloc

El dia 25 de febrer farà UN ANY que vaig encetar el meu bloc “Sorrobloc”.

(Haig d’avançar aquesta commemoració, atès que el meu PC la setmana vinent ha d’anar al taller a passar la ITV, i no podré fer-la el mateix dia 25).

Ha passat un any i l’experiència ha estat molt enriquidora i excitant. M’he introduit a poc a poc en el complex mon dels blocaires (o bloggers), i he après moltes coses, moltes. Mireu què deia aquell 25 de febrer de 2007 en el primer post que vaig fer per inaugurar-ho:

“Acabo d'inaugurar aquest bloc... No tinc ni idea de com funciona...
Penso que m'hauré d'espavilar i estudiar-ho a fons perquè, malgrat tot, sembla una eina interessant.... Espero sortir-me'n”

He invertit moltes hores, moltes, potser massa i tot, però també he fet noves amistats virtuals (cybernètiques), gent amb qui he mantingut intercanvis i consells, alguns m’han ajudat molt, altres no tant. No he tingut el plaer de ser inclós en la recent selecció catosfèrica per la publicació que ha de sortir de les recents Jornades de la catosfera celebrades a Granollers.

El meu bloc, evidentment, no té una gran qualitat literària, tot i que m’esforço a expressar-me amb claredat i correcció lingüística. Davant però de la immensa quantitat de blocaires que cada dia escriuren a la xarxa, era molt difícil competir. Tampoc es tractava d’això. La meva singularitat venia o ve, fins i tot, del fet que sóc un dels blocaires de més edad dels que circulen per la xarxa.

Amb tot m’omple de satisfacció veure alguns resultats que podem constatar a l’hora de fer una mica de balanç i gràcies a les eines que d’aquí d’allà he anat espigolant d’altres blocaires i que permeten situar una mica el propi bloc dins de la blogosfera.

Quan arribi el dia 25 de febrer, el meu bloc estarà a punt d’assolir les 5.000 visites. He comprovat que, llevat d’algun dia puntual, el meu bloc es mou en un promig de 15 a 20 visites diàries. El famós Technorati em dona l’autoritat núm.4 (carai, ja tinc autoritat i tot...!!!), encara que encara no sé ben bé per a què serveix. I el no menys famós Alianzo, en els seus Top Blogs, per a Catalunya, em situa avui en el lloc 847. Déu-n’hi-do els centenars de blocaires que hi ha a Catalunya, m’agradria saber quants n’hi ha en total per fer-me’n millor una idea del que representa aquest ranking. Espero no ser l’últim...!!!.

I finalment si miro el meu Arxiu històric, veig que a hores d’ara ja he fet uns 80 posts, i si afegeixo a més els d’un altre bloc que vaig crear de la coral on participo, “El Cor Drassanes”, uns 40, el total d’aportacions personals al món de la catosfera és de 120 posts. Penso que no està gens malament. I més tenint en compte que algunes aportacions, especialment les dels viatges, són extraordinàriament llargues i laborioses. Han costat dies i dies de feina intensa.

Ben curiós i variat és el món dels blocaires. N’hi ha de totes qualitats, modes i maneres: en aquest any he pogut seguir una part d’ells, gràcies als enllaços que mútuament s’estableixen entre els diferents blocs. També el Google reader em permet seguir amb més assiduïtat alguns que he considerat més interessants i he arribat a constatar que n’hi ha per tots els gustos. Hi ha blocaires que escriuren cada dia del món, i molt bé, per cert, altres potser no tant... N’hi ha que que són força narcisistes i es fan un autobombo molt considerable..., clar, tothom és lliure de fer el que més li agrada. N’hi ha que són uns autèntics iconoclastes i flagell de polítics i de capellans..., també tenen tot el dret a fer-ho, encara que a vegades, segons el meu criteri, es passen bastant de rosca. N’hi ha que són més humils, i publiquen de tant en tant. N’hi ha de pensament profund, n’hi ha de romàntics, n’hi ha que tracten exclusivament de política, molts i molts, i em cansen una mica. N’hi ha de literaris, n’hi ha de musicals i cada dia publiquen una música nova, cosa que és d’admirar, no sé d’on treuen tanta informació. N’hi ha de personals i íntims que expliquen amb tot detall els seus estats d’ànim, i també n’hi ha d’eròtics.

En fi, no acabaríem mai d’enumerar les varietats que a poc a poc vaig descobrint en aquesta immensa teranyina cada cop més interessant i enriquidora.

Realment un món riquíssim i variat, on podem trobar tota mena d’experiències, d’opinions i d’estats d’ànim. Un món, el de la blogosfera i/o catosfera que mai abans d’aquest any hagués pogut imaginar que existís i que pogués omplir tantes estones de la meva vida actual de jubilat laboral. Hi ha qui te por de la jubilació perquè diu que potser no sabrà què fer?, doncs que comenci per fer algun voluntariat, que n’hi ha molts per omplir, alguna sortida al camp, alguna conferència, alguna exposició, una mica d’exercici, i s’hi s’anima a fer-se un Bloc, li ben asseguro que no li quedarà gaire més temps per a res.

A tots els que em pogueu llegir, Gràcies per la vostra fidelitat...!!!

Primer Aniversari del blocaire “Sorrobloc”. 25 de febrer de 2008.

* * * * * *

5 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

Per molts anys Salvador, perdó "Sorro".Ja saps que m'agraden molt els teus reportatges de viatges, per cert que no pares de donar voltes. Quan estigui jubilat del tot, vull ser com tu.
Repeteixo: moltes felicitats!

Sergi ha dit...

Salvador, moltíssimes felicitats. Ja veus que això de l'edat no té res a veure amb ser un viciat de la blogosfera, que jo estic igual que tu i fa poc que vaig celebrar el primer aniversari com a blogaire (encara que pel del meu blog personal encara queda una mica). A seguir endavant, que no tothom pot dir que té un blog que ha durat un any.

Maurici ha dit...

Moltes felicitats Salvador. Tinc que dir que el primer dia que vaig visitar el teu blog de seguida el vaig enllaçar i és que es palpa una manera de ser i d'escriure especial. Enhorabona i per molt anys!

Unknown ha dit...

A mi el que em toca la fibra, noi, és aquest innocència teva que no pots dissumular.
Autoritat 4 a Technorati és una mena de -273 graus ...
Però això és així és només si et creus aquesta mena d'estadístiquetes per a narcisos imberbes o narcisos de closca pelada...

No, noi, tu tens tota la autoritat del món i molta més. Te l'atorga el Sani, que és del dels blogaires -no blocaires- de la generació del 2004, que equival a tenir llicècia per a concedir autoritats...t'ho creguis o no ;-)

Gràcies per aquestes fotos tan maques, tot un regal.

Fin als cent o cent vint, mira si t'en queda de camins per córrer.

Felicitats.

Anònim ha dit...

Muchas felicidades por tu primer cumpleblog.
Como me dices en un correo que me envías, las fotos de ambos son muy parecidas, solamente que yo llevo gafas.
Tienes razón así que aprovechando el cumple te invito a una copita de cava.
Para que me puedas ver mejor te mando el enlace de una entrevista que me hizo Leodegundia, o también la foto que publicó el
Heraldo con motivo de una entrevista.
Saludos

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin