dissabte, 8 de març del 2008

EGIPTE: Temples, tombes i piràmides (02)

(La història comença aquí )

La següent crònica del nostre viatge a Egipte, ha de parlar sens dubte d’aquells monuments de pedra que han fet famós aquest país. No solament per la seva grandesa o grandària, no en va quan una cosa la trobem gran diem que és “faraònica”, sinó també i especialment per la seva antiguitat.

Impressiona per exemple constatar que quan es van començar a construir les primeres piràmides, com la de Saqqara, dissenyada per Imhotep (el primer arquitecte conegut en la història) per al seu faraó Zoser, era cap a l’any 2700 a.C., i encara no existien ni la civilització dels Grecs, ni el gran Imperi romà...!!.

Totes aquests monuments s’han conservat al llarg de gairebé 5.000 anys.

Aquesta sola reflexió fa que et miris aquelles pedres amb molt de respecte.

No vull fer, per tant, aquí una descripció detallada de tots i cada un dels monuments que vam visitar perquè la majoria són populars i molt coneguts, però si que els relacionaré i faré enllaços amb les informacions exhaustives que avui dia podem trobar a través d’internet. Afegiré només algunes de les millors fotos representatives que d’aquests importants monuments vam poder fer nosaltres. D’alguna manera haig de poder justificar les gairebé 1.500 fotos que vam realitzar.

Seguint cronològicament el nostre viatge, la primera visita que vam efectuar va ser la dels Colossos de Memnon, i seguidament el Temple de Medinet Abu (el temple mortuori de Ramses III).

Després Al-Deir Al-Bahari

(el temple mortuori de la reina Hatshepsut),

i finalment la Vall dels Reis on visitàrem tres tombes, les de Ramsés I, III, i IX è., i a més també la famosa tomba de Tutankamon.

Després li tocà el torn a l'enorme Temple de KARNAK.

A continuació visitem El Temple d’EDFU possiblement un dels millor conservats de tot Egipte, consagrat al Déu Horus

L’obelisc inacabat és la visita següent, i aquella mateixa tarda, trasllat en barca fins a PHILAE ,
el temple de la La deesa Isis
que també va ser un dels temples rescatats de les aigües de la immensa presa d'Aswan.

De matinada (a les 4’30 h.) sortim en caravana pel desert,

custodiats per la policia, per visitar el llunyà Temple d’ABU SIMBEL, rescatat també de les aigües de la gran presa d'Aswan i traslladat pedra a pedra al seu emplaçament actual.

un parell de detalls del seu interior totalment excavat a la roca

Façana del temple dedicat a Nefertari, l'esposa favorita del faraó Ramsés II

De tornada visita a la impressionant pressa d’Aswan

La presa va formar l' immens Llac Naser, amb uns 500 kms. de llarg per 12/20 kms. d'ample

Un altre dia, quan el vaixell va tocar port de tornada cap a Luxor, vam visitar el Temple de Kom-Ombo

Un cop retornats a Luxor, a l'endemà tornem a sortir en caravana per anar a visitar el Temple de Dendera

El darrer dia, abans de marxar cap a l'aeroport, tenim per fi l'ocasió de visitar el famós Temple de LUXOR.

En les parets de l'estança interior del temple veiem gravats amb escenes de les ofrenes, i una molt especial en honor del Déu MIN (el de la fertilitat) mostrant els seus atributs i pel que es veu, molt "venerat" per mitja humanitat per raons òbvies...

Aquí, a l'entrada del temple, ens vam fer la foto “oficial” del grup que vam compartir el viatge

I som, d’esquerra a dreta, drets: Marisol – Marta – Salvador – Rosa – Carme – Roser – Mercè – Antoni – Carme – Asumpció – Joan – Lina i Emili.,

i ajupits: Jordi – Walid (el guia egipci) – Maria Cinta - Tomàs

I totes aquestes visites van ser amanides i il·lustrades amb molta saviesa pel nostre guia, en Walid, amb totes les històries dels Faraons i dels Deus de la impressionant Mitologia egípcia

* * * * *

La història té tres capítols més, vegeu-los aquí: MISR (00) - (01) - (03)