dilluns, 26 de juny del 2017

Anem a conèixer els tres mosqueters, Condom, La Romieu, i Lectoure, en la Gascunya...(02)

A França el costum és dinar molt d'hora, entre les 12 i les 13h. del migdia... això vol dir que en acabar, cap a quarts de tres, el sol i la calor cauen a plom, i nosaltres comencem la segona part de la nostra ruta guiada i comentada per terres de d'Armagnac i d'Artagnan...!!!

Sortint del confort de l'autocar refrigerat, és un suplici important circular pels carrers de la propera ciutat que visitem aquesta tarda, Condom.

És una ciutat petita i acollidora, enclavada al cor de la Gascunya, a la vora del riu Baïse, amb un ric patrimoni arquitectònic. En són testimoni els seus elegants palauets (s.XVIII), i en especial l'antiga Catedral de Sant Pere (segle XVI), amb un magnífic claustre d'estil gòtic flamíger...
 Arribem a la part alta de la població, acalorats per les altes temperatures,
 i trobem a d'Artagnan i els tres mosqueters, disposats a defensar la ciutat a qualsevol preu, amb les seves espases ben a punt...
 La catedral de sant Pere serà el nostre refugi d'aquí uns pocs minuts per fugir del rigor exterior...
 Sorprèn, així d'entrada, la magnificència del seu interior que anirem observant amb més detalls
 L'orgue i les magnífiques creueries del sostre gòtic

Amb els símbols de la flor de Lys ben visibles
 La façana principal exterior, i al costat l'accés al claustre gòtic
... espectacular
Sortint de la catedral, hauríem d'haver passejat una mica pels carrers medievals de la ciutat per veure algun dels seus palauets del segle XVIII, però el 38 graus a l'ombra ens van fer desistir, i vam anar directament a agafar l'autocar refrigerat, que ens portaria fins al destí següent: el poble de La Romieu.

La Romieu fou al principi un modest priorat fundat per dos monjos de retorn del seu pelegrinatge a Roma, d'aquí ve el seu nom: LARROUMIEU que en gascon significa "PELEGRÍ". Aquesta fundació estaria datada del 1062.
 Aquí visitarem la Col·legiata de Sant Pere, un conjunt format per un claustre, una església, dues torres i les restes d'un antic palau. Tot el conjunt està una mica deteriorat, però és un monument històric declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.
L'accés al centre de la població es fa per aquest agradable carrer
 En arribar al centre ens sorprèn la quantitat de gats que hi ha pertot arreu
 A part d'aquest taller, que potser és el principal culpable de les moltes figures de gat que hi ha per les façanes, hi ha també una història amagada en aquesta població
 Es tracta de la història d'Angeline et la Légende des chats !!

La Romieu, le village des chats! Vegeu aquest enllaç:

Un cop situats en el curiós context d'aquesta població, anem a conèixer
la important Col·legiata de Sant Pere.
 La impressionant torre...
I el bonic claustre un xic deteriorat...

L'església amb un bonic vitrall...
 La rosassa, amb un curiós complement al centre que
gairebé no es veu a simple vista...
 ...només aplicant el zoom de la càmera es pot apreciar aquest detall sorprenent

En una capella lateral de la mateixa església, segurament utilitzada com a sagristia, descobrim aquestes pintures...

Tots els laterals eren decorats amb imatges de sants, bisbes, etc.

Abans de sortir del recinte, acabem descobrint coses ben curioses com aquesta d'una doble escala que segurament servia per vigilar o espiar (?) el claustre de l'església del Palau, com podem llegir en el rètol que hi ha a la mateixa porta...

Aquesta és una de les dues imponents torres...
I en aquesta imatge (manllevada d'internet), podem veure el conjunt d'aquesta interessant col·legiata.

Marxem del poble dels gats encara amb la calor al seu zenit, però veient un petit núvol que potser vol presagiar un canvi de temps...?
Amb l'ajut del nostre autocar refrigerat ens dirigim ara a la darrera etapa del dia d'avui. Anem a conèixer una altra petita població medieval: Lectoure

Fugint de la calor, la primera cosa que visitem és la seva església dedicada als sants Gervasi i Protasi.

El seu interior força auster és d'una gran bellesa i harmonia

També té alguns vitralls interessants i altres obres d'art...
Aquest vitrall dedicat als sants titulars, Gervasi i Protasi

La façana principal en restauració.

En acabar la visita vam passejar tot al llarg de l'únic carrer de la població fins arribar a l'edifici de l'antic hospital on, a causa encara de l'alta temperatura, més de 35 graus, vam esperar l'autocar que ens va venir a recollir.

Així vam acabar la llarga jornada d'aquest diumenge 18 de juny.

Demà dedicarem la jornada a conèixer la capital de la regió del Gers, AUCH, la seva magnífica catedral dedicada a Santa Maria, el museu, la torre, l'escala monumental, etc. Però tot això ho veurem en la propera crònica...