dissabte, 16 de desembre del 2017

Navegant de l'illa de Vancouver a Vancouver city... (15)

Dimecres 23 d'agost, tarda

Sortint de la interessant visita als Jardins Butchart, l'autocar ens portarà directament a la terminal dels ferrys per agafar el que ens ha de traslladar fins al continent, a la ciutat de Vancouver.

La curta travessia d'una hora aproximadament ens reportarà una sorpresa no prevista, ja que en el moment que el ferry circulava per entremig de les illes de l'estret de Georgia, vam sentir una gran remor i un desplaçament de la gent que érem a la coberta, tots en el mateix sentit, i és que a uns centenars de metres del vaixell vam veure una munió de petites barques que com embogides perseguien un parell d'orques que circulaven ben aprop fent aparicions esporàdiques en els seus salts...
(aquí l'enllaç al video de YouTube):

No vaig tenir la sort de poder-les captar amb la càmera, però sí que vaig veure ben clarament com una d'elles saltava damunt l'aigua i deixava veure la seva característica panxa ben blanca. Va ser bonic i emocionant.
El ferry s'acostava ràpidament cap a la costa que veiem a l'horitzó amb els cims nevats de les Coast Mountains ben visibles.

Arribats a port baixem a les bodegues del vaixell per a recuperar el nostre gran autobús/autocar de l'empresa TRAXX,
 i veiem la grandària d'aquest indret que permet carregar camions tant super grossos com aquest...
Un cop a l'exterior vam començar a circular per la ciutat de Vancouver que, així a primer cop d'ull, ens recordava força la ciutat de New York. La veritat és que totes aquestes grans ciutats avui en dia s'assemblen, en especial per la quantitat de grans edificis i de gratacels. Arriben a ser una mica impersonals

Acabat el recorregut panoràmic amb autocar, ens vam dirigir fins a
l'Stanley Park on hi ha una bona mostra dels famosos Tòtems,
Conjunt dels tòtems i rètols explicatius del seu origen i significat

i des d'allí mateix vaig aprofitar per a fer una petita filmació que podeu veure aquí en aquest enllaç del You Tube: https://youtu.be/UnV4RFWcjqA
I tot seguit vam aprofitar per a fer-nos la foto del grup al davant de la col·lecció dels espectaculars Tòtems...
En acabar, i camí de l'hotel, vam donar una volta per la punta de la mena de península on està ubicada la ciutat, i ens va permetre veure el gran pont metàl·lic i una de les platges urbanes plena de gent.
la platja urbana
(des de l'habitació de l'hotel)
Finalment ubicats a l'hotel només ens quedava anar a sopar i a descansar per les emocions de l'endemà...

Demà viurem la darrera experiència interessant d'aquest viatge, ja que visitarem el Suspension Bridge Park, i tindrem ocasió de comprovar com es mou el famós pont penjat de Capilano (breathtaking), així el classifiquen...
Però tot això, com és habitual, ho veurem en la meva propera crònica